среда, 25 января 2012 г.

Резюме больше не в почете.

Так по крайней мере считают некоторые компании, которые начали набирать персонал без использования традиционной "бумаги" и взяли на вооружение новые средства - социальные сети и блоги. Вот как описывается подобный процесс в статье "No More Résumés, Say Some Firms":

=== I

nstead of asking for re'sume's, the New York venture-capital firm—which has invested in Twitter, Foursquare, Zynga and other technology companies—asked applicants to send links representing their "Web presence," such as a Twitter account or Tumblr blog.

Applicants also had to submit short videos demonstrating their interest in the position Companies are increasingly relying on social networks such as LinkedIn, video profiles and online quizzes to gauge candidates' suitability for a job. While most still request a re'sume' as part of the application package, some are bypassing the staid requirement altogether.

A re'sume' doesn't provide much depth about a candidate, says Christina Cacioppo, an associate at Union Square Ventures who blogs about the hiring process on the company's website and was herself hired after she compiled a profile comprising her personal blog, Twitter feed, LinkedIn profile, and links to social-media sites Delicious and Dopplr, which showed places where she had traveled.

===

Польза, надо сказать, в таком подходе очевидна - социальные сети и блоги дают "срез" данных, который кандидат просто не может предоставить в резюме (к тому же ограниченном определенным объемом) - общий культурный уровень, кругозор, степень владения иностранными языками, привычки в обычной жизни и на отдыхе, круг знакомых.

А в соседней статье "Your Résumé vs. Oblivion" уже поднимается вопрос о системах просеивания кандидатов при массовом отклике на размещенные вакансии.

Комментариев нет:

Отправить комментарий