суббота, 21 января 2012 г.

Перспективы "Титановой долины".

В Свердловской области при поддержке федеральных властей был анонсирован проект по запуску особой экономической зоны "Титановая долина" и привлечению производственных предприятий и инвесторов к ее развитию. Первым резидентом "Долины" в августе прошлого года стало производственное предприятие "ВСМПО-Ависма", крупнейший производитель продукции из титана. Одними из главных потребителей подобного рода продукции являются компании авиакосмического сектора и, в первую очередь, такие крупные международные холдинги, как Boeing и Airbus. И вот здесь-то и начинается проблемы - один из крупнейших заказчиков Боинга и Эрбаса American Airlines подал заявление о банкротстве, что поставило под сомнение выполнение заказа на 460 самолетов для этой компании. Дальше - больше, Боинг, выигравший контракт на поставку для военных "летающих танкеров", столкнулся с пересмотром этого самого контракта на фоне сокращения расходов по военному министерству.

===

With the Pentagon pushing to cut costs, Boeing said on Wednesday that it would close its sprawling military airplane plant in Wichita, Kan., over the next two years and lay off many of the 2,160 workers. Boeing said it would shift as many as 1,400 of the jobs to San Antonio, Oklahoma City or the Seattle area, by either transferring workers from Wichita or hiring others. It said it would eliminate the rest of the jobs. The layoffs, to start in the third quarter of this year, represent the latest of several job cuts and plant closings by military contractors. On Thursday, Defense Secretary Leon E. Panetta is expected to discuss how the Pentagon plans to adjust its war strategies and weapons programs to save at least $450 billion over the next 10 years. The job cuts could also prompt a political furor in some states, particularly in a presidential election year. Politicians in Kansas expressed anger Wednesday about Boeing’s move, calling it a betrayal of promises the company made last year when they helped it win a $35 billion Air Force contract for aerial refueling tankers. Boeing said then that it would finish assembling the giant refueling planes in Wichita, creating several hundred jobs.

===

Привело это все к тому, что производитель решил закрыть часть своих производств в Канзасе, а частью перевести на другие производственные площадки.

===

 Barring some unexpected act of salvation, this is how Boeing leaves Wichita after eight decades as one of its biggest employers and most prestigious brands: in a trail of broken promises and bitter recriminations. For most of the country, this is just one more plant closing, just 2,160 more lost jobs in a Midwestern city — nothing particularly dramatic in these difficult times. But the exit has been another painful blow to the city of Wichita and the airplane manufacturing industry that has sustained it, the sudden reversal of fortune only adding to the feeling of betrayal. After waves of layoffs and threatened departures by the plane makers, there is a growing fear that this city, like so many other manufacturing centers, is at risk of losing its identity as one of those American places where people make things and are paid well for it.

Boeing maintains the president’s planes, known as Air Force One, at the Wichita plant. Company officials said some of the modification contracts, for airborne command and logistics-support planes, were ending, and plans for updating B-52 bombers had not materialized as expected. Mr. Bass said labor costs at the plant were higher than at rival sites. Boeing will move the engineering and project management work to its plant in Oklahoma City, adding 800 jobs there, he said. The modification and maintenance work will shift to San Antonio, adding 300 to 400 jobs there. And 200 jobs related to the tanker project will be moved to Washington, he said.

===

Вопрос на повестке для всего один - каков будет временной лаг по сокращению закупок продукции свердловского предприятия, являющего первым и якорным резидентом "Титановой долины"?

Думаю, что пик сокращений закупок прийдет к нам через два года и пока Боинг будет усиленными темпами выстраивать новые процессы под изменившиеся условия у нас будет время подумать каким образом помочь своим производителям - то, что помощь понадобиться никаких сомнений нет.

===

Mark Bass, a vice president for a division in Boeing’s military business, told reporters on Wednesday that the plant, which Boeing has run for 80 years, was too large and inefficient to be competitive as the Pentagon cut costs. He said other contracts for modifying and maintaining military aircraft were winding down, and a Boeing study concluded in November that the plant’s business “would continue to erode.”

===

Такие вот новости, а нашим предприятиям можно пожелать удачи в работе, тем более, что они готовятся по-серьезному.

ВСМПО-АВИСМА покорит новую производственную вершину

ВСМПО запустит уникальную фрезерно-продольную машину

Комментариев нет:

Отправить комментарий